Мученик Фанурий (помошник в житейских подсказках)

Ему молятся найти что-либо, получить подсказку в решении любого вас интересующего вопроса. 

Акафист святому мученику Фанурию

День памяти:

9 сентября (н. ст.)

 

Тропарь, глас 4

Небесное пение на земли совершается светло, земное торжество ныне празднуется, сияющи. Ангельское жительство горе песнопении похваляет страдания, долу Церковь – небесную славу, юже обрел еси болезньми и страдании твоими, Фанурие славне.

 

Кондак, глас 3

Священники спасый от пленения безбожнаго и узы сокрушивый силою божественною, богомудре, посрамил еси мучителей дерзости мужемудренно, возвеселил еси Ангелов чины, мучениче. Сего ради тя почитаем, божественный оружниче, Фанурие славне.

 

Кондак 1

Избранный воине Христов, смертию страдальческою от смерти вечныя избавивыйся и жизни вечныя приобщивыйся, похвальное пение приносим ти, добропобедне Фанурие, всечестную память твою празднующе. Ты же, теплый молитвенниче наш, услыши моления наша и вознеси я ко Господу, да милостив будет к нам и спасет нас от погибели вечныя, вопиющих ти: Радуйся, мучениче Фанурие, преславный чудотворче.

 

Икос 1

Ангелов Творец и Господь сил яви тя, славне Фанурие, Церкви Своей мученика тверда и веры поборника. Мы же, подвиги страданий твоих восхваляя, ихже за веру Христову мужественне претерпел еси, воспеваем ти сице:

Радуйся, Господа Иисуса всем сердцем возлюбивый.

Радуйся, до конца Ему верный пребывый.

Радуйся, любве ради ко Господу живота своего не пощадивый.

Радуйся, за имя Его душу свою положивый.

Радуйся, Христа, истиннаго Бога, исповедниче.

Радуйся, неустрашимый Христов воине и подвижниче.

Радуйся, мучениче Фанурие, преславный чудотворче.

 

Кондак 2

Видяще людие икону твою, преславне Фанурие, юже по летех мнозех целу и невредиму на месте древнего храма обретше, чудеси сему удивляхуся и Богу, даровавшему им образ твой святый, во умилении воспеваху: Аллилуиа.

 

Икос 2

Силу веры твоея показуя, мучениче многострадальне, дарова тебе Всемогущий Господь дар чудотворений, ихже чрез образ твой святый богатно на ны изливаеши. Сего ради восхваляем тя, глаголюще:

Радуйся, мучения многовидная за Христа добльственне претерпевый.

Радуйся, даже до крове во исповедании Христове послуживый.

Радуйся, страданием Христовым подражавый.

Радуйся, мученический конец жития твоего приемый.

Радуйся, огнем всесожженный, во обителех райских ныне пребываяй.

Радуйся, тамо о нас пред Престолом Божиим ходатайствуяй.

Радуйся, мучениче Фанурие, преславный чудотворче.

 

Кондак 3

Силою Божиею укрепленный, христианином быти себе небоязненно исповедал еси, страдальче Христов, и за Господа, Творца и Искупителя твоего, вся страдания до конца претерпел еси, выну к Нему очеса своя возводя, вопиющи Ему: Аллилуиа.

 

Икос 3

Имея ныне радость вечную в небесных селениих, не престай и о нас, земнородных, у Престола Вседержителева молитися, да низпослет нам Царь Славы милости Своя богатыя, имиже облагодетельствовани бывше и Господа благодаряще, тебе воспоем сице:

Радуйся, чудес сокровище неоскудеваемое.

Радуйся, исцелений источниче неисчерпаемый.

Радуйся, мучеников пречестных украшение.

Радуйся, Церкви преславный светильниче.

Радуйся, сосуде, благодатию преисполненный.

Радуйся, крине благоуханный, в небесных обителех процветший.

Радуйся, мучениче Фанурие, преславный чудотворче.

 

Кондак 4

Бури гонений на Церковь Христову не убоялся еси, Фанурие всечестне, и доблестный воин царя земнаго быв, воин неустрашимый Царя Небеснаго явился еси, Того пред всеми яко истиннаго Бога исповедающе и выну во славе небесней вопиюще: Аллилуиа.

 

Икос 4

Слышавше вернии людие о подвизе исповедания твоего, мучениче преславне, от всех концев земли стекахуся ко храму твоему с верою, яко благодатию Божиею и по славней мученичестей кончине твоей многая и преславная чудеса и исцеления содеваеши. Сего ради и мы, недостойнии, к помощи твоей прибегаем и воспеваем ти сице:

Радуйся, удивление Ангелом бывый.

Радуйся, святых лик возвеселивый.

Радуйся, теплый наш молитвенниче.

Радуйся, пред Богом наш заступниче.

Радуйся, образ крепости духовныя нам явивый.

Радуйся, агарянское нечестие посрамивый.

Радуйся, мучениче Фанурие, преславный чудотворче.

 

Кондак 5

Боготечною звездою в Церкви Православней сияеши, исповедниче Христов Фанурие, светом Божественныя благодати путь ко спасению нам указуя, да Царствия Божия достигши, Отцу Небесному воспоем: Аллилуиа.

 

Икос 5

Видевше тя вернии, по повелению игемонову различными мучении истязуема: камением и палицами побиваема, железными орудиями терзаема, свещами опаляема и всего изранена в темницу ввержена, крепости и мужеству твоему дивляхуся. Ты же, вся страдания мужественно претерпевая, за мучителей твоих молился еси. Сего ради, вопием ти сице:

Радуйся, тяжчайшими ранами по всему телу изъязвленный.

Радуйся, во узилище мрачное заключенный.

Радуйся, за Христа палицами избиение претерпевый.

Радуйся, камением раздробленныя составы имевый.

Радуйся, в темнице светом божественным озареный.

Радуйся, мучителей терпением своим посрамивый.

Радуйся, мучениче Фанурие, преславный чудотворче.

 

Кондак 6

Проповедник словом и делом истины Христовы явился еси, святый мучениче, не преклоняяйся пред идолы богомерзкими, обаче единому Господу Вседержителю, в Троице славимому, поклонение воздавал еси, из глубины сердца взывая: Аллилуиа.

 

Икос 6

Возсияша многая чудеса от святыя иконы чудотворца Фанурия, к нейже вернии с верою и любовию припадающе, благодарение заступнику своему и молитвеннику воздают и, святую память его воспоминающе, вопиют песненно:

Радуйся, победоносче, Богом прославленный.

Радуйся, воине Христов, врагом неодоленный.

Радуйся, всем за истину терпящим утверждение.

Радуйся, во искушениих пребывающим укрепление.

Радуйся, яко икону твою во утешение верным явил еси.

Радуйся, яко токи исцелений от нея недужным излиял еси.

Радуйся, мучениче Фанурие, преславный чудотворче.

 

Кондак 7

Хотяй нечестивый игемон уловити сердце твое к прелести идольстей, повеле ти принести жертву богом лживым; ты же, веление богопротивное отринув, углие горящее в руку своею держа, велегласно воспевал еси Христу: Аллилуиа.

 

Икос 7

Новое чудо яви Господь на тебе, мучениче всехвальне: зверие бо дивии, на растерзание твое мучителями уготованнии, обаче благодатию Божиею укрощеннии, велий камень, под нимже тело твое страдальчекое пребываше, отвалити тщашеся. Мы же, дивяся чудеси сему, восхваляем тя сице:

Радуйся, упованием на Бога Жива укрепленный.

Радуйся, кровию своею, ризу души своея убеливый.

Радуйся, жертва благоприятна Богу явивыйся.

Радуйся, Иову в терпении уподобивыйся.

Радуйся, мученическаго лика восполнение.

Радуйся, имене Христова прославление.

Радуйся, мучениче Фанурие, преславный чудотворче.

 

Кондак 8

Странствие земное совершив и путь мученический добльственне прошед, святе Фанурие, горних высот достигл еси, Христу неложно послужив; сего ради, призри на ны, верно тебе молящияся, и помози нам: дадеся бо тебе от Господа благодать обидимым быти заступником, немощным – целителем, скорбящим – утешителем, поющим благодарно о тебе Богу: Аллилуиа.

 

Икос 8

Весь радости божественныя исполненный, душу свою в руце Господу предал еси, богоблаженне Фанурие. Мы же, видяще тя на иконе твоей огнем сожигаемаго и Господа славящаго, восхваляем тя сице:

Радуйся, яко веру и упование на Бога до конца сохранил еси.

Радуйся, яко сего ради венцем мученическим увенчался еси.

Радуйся, исповеданием своим Богу угодивый.

Радуйся, обители небесныя унаследовавый.

Радуйся, у Престола Божия о нас молитвы возносяй.

Радуйся, о призывающих имя твое непрестанно пекийся.

Радуйся, мучениче Фанурие, преславный чудотворче.

 

Кондак 9

Всякое естество Ангельское удивися мужеству твоему, предивне Фанурие: не убоялся бо еси мучения велия за Христа претерпети; сего ради научаеши и нас в злостраданиих не малодушествовати, но за вся благодарити Бога, взывая: Аллилуиа.

 

Икос 9

Ветии многовещаннии не возмогут изрещи тебе достойныя похвалы, мучениче всеславне, и познати силу Христову, еюже облеклся еси, яко бронею. Мы же, подвиги твоя восхваляя, воспеваем ти сице:

Радуйся, во Христе утешение имевый.

Радуйся, воине Христов, враги злокозненныя победивый.

Радуйся, яко вся страдания мужественне претерпел еси.

Радуйся, яко мучителей твоих посрамил еси.

Радуйся, кровь за Христа излиявый.

Радуйся, за Него тело свое на мучения предавый.

Радуйся, мучениче Фанурие, преславный чудотворче.

 

Кондак 10

Хотяй Владыка Христос прославити тя, мучениче Фанурие, внуши архипастырю Церкви Родосския возвести храм во имя твое на месте, идеже обретена бысть икона твоя, да вси притекающии к многоцелебней помощи твоей, воспевают в нем ангельскую песнь: Аллилуиа.

 

Икос 10

Стена и прибежище ты еси, угодниче Божий, с верою и упованием тебе молящимся: непрестанно бо ходатайствуеши ко Господу о всех почитающих память твою. Приими убо и от нас похвальная пения сия:

Радуйся, яко жизнь вечную чрез мучения наследовал еси.

Радуйся, яко страдании твоими нескончаемую радость обрел еси.

Радуйся, горняго Сиона достойный наследниче.

Радуйся, с небожители блаженный совсельниче.

Радуйся, с небес на нас призираяй.

Радуйся, невидимо нам помогаяй.

Радуйся, мучениче Фанурие, преславный чудотворче.

 

Кондак 11

Пение похвальное воспеваем ти, славне Фанурие, ты бо всего себе в жертву благоуханную Господеви принесл еси, поя Ему до последняго издыхания: Аллилуиа.

 

Икос 11

Светозарная звезда явился еси на небе церковнем, благодати Божественныя исполненная и вся собою озаряющая, преблаженне Фанурие; сего ради помози нам в Царствие Небесное шествовати путем спасительным, вопиющим ти похвальная сия:

Радуйся, души наша светом веры Христовы просвещаяй.

Радуйся, токи чудес твоих верныя напаяяй.

Радуйся, обидимых заступниче.

Радуйся, сирых покровителю.

Радуйся, Церкви твердый адаманте.

Радуйся, веры непоколебимый столпе.

Радуйся, мучениче Фанурие, преславный чудотворче.

 

Кондак 12

Благодать свыше ти данную, познавше, и яко заступника своего тя имуще, трие иереи Божии моляху тя со слезами, преславне Фанурие, да от плена агарянскаго их избавиши, и да возмогут во храме Господнем воспевати непрестанно: Аллилуиа.

 

Икос 12

Поюще Бога, дивнаго во святых Своим, похвальное пение приносим ти, блаженне Фанурие: ты бо, в вышних со Христом пребывая, обаче и нижних не оставляеши и о нас пред Престолом Его ходатайствуеши. Сего ради во умилении сердечнем взываем ти сице:

Радуйся, Богом на земли прославленный.

Радуйся, лику мученическому на небеси сопричтенный.

Радуйся, чудеса преславная по смерти твоей являяй.

Радуйся, молитвами твоими верных укрепляяй.

Радуйся, мужеством твоим Ангелы возвеселивый.

Радуйся, на небесех чертог пресветлый унаследовавый.

Радуйся, мучениче Фанурие, преславный чудотворче.

 

Кондак 13

О всехвальный страстотерпче Христов, мучениче Фанурие, приими похвалы сия от нас, недостойных, с любовию тебе приносимая, и предстательством твоим у Престола Божия испроси нам от всяких бед, скорбей и напастей сохранитися и от мучений в будущем веце избавитися, да со всеми святыми воспоем на небеси песнь: Аллилуиа.

 

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

 

Молитва

О святый угодниче Божий, мучениче Фанурие! Подвигом добрым подвизався на земли, восприял еси на Небесех венец правды, егоже уготовал есть Господь всем любящим Его. Темже взирающе на святый твой образ, радуемся о преславнем скончании жительства твоего и чтим святую память твою. Ты же, предстоя Престолу Божию, приими моления наша и ко Всемилостивому Богу принеси, о еже простити нам всякое прегрешение и помощи нам стати противу кознем диавольским, да избавльшеся от скорбей, болезней, бед и напастей и всякаго зла, благочестно и праведно поживем в нынешнем веце и сподобимся предстательством твоим, аще и недостойни есмы, видети благая на земли живых, славяще Единаго во святых Своих славимаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и во веки веков. Аминь.

 

                                                                                                                 ЖИТИЕ Мученика ФАНУРИЯ.

Мученик Фанурий, почти не известный в других странах, глубоко почитаем и любим в православной Греции. Долгое время святой Фанурий оставался сокрытый Господом. Лишь в XVI в. была обретена его икона и христиане узнали о его существовании и той великой силе чудотворения, которая была ему дарована от Господа.

Памятники письменности доносят до нас тот факт, что икона святого Фанурия была обретена на острове Родос. Агаряне, завоевав этот остров, вознамерились восстановить крепостные стены города, разрушенные во время осады и многочисленных боев. Во время расчистки завалов под разрушенными стенами была обнаружена небольшая, некогда очень красивая, церковь и множество икон. Красочный слой на иконах был поврежден настолько, что невозможно было разглядеть ни ликов, ни надписей. Но в какой-то момент рабочие обнаружили чудесную, совершенно нетронутую временем икону. Она была в столь хорошем состоянии, что казалось, будто только что вышла из-под кисти живописца. Это было еще одним доказательством того, что обретение иконы произошло не по воле случая, а явилось поистине даром Божиим.

Радость христиан, обнаруживших икону, была неописуемой. Вскоре весть о случившемся разлетелась по городу. Дошла она и до митрополита острова – владыки Нила. Он поспешил к разрушенному храму и принял икону, на которой было обозначено имя изображенного святого – Фанурий. Воистину то было явлением благодати Божией, ведь имя Фанурий означает «являющий» (указывающий, показывающий).

Святой Фанурий изображен на иконе облаченным в воинские доспехи, с крестом в руке. Над крестом горящая свеча. По периметру иконы, в соответствии с древней традицией, помещены 12 клейм с изображениями мучений святого. Они свидетельствуют о том, что это был великий и мужественный поборник веры.

На первом клейме показано, что святой Фанурий исповедует свою веру во Христа перед римским правителем.

На втором клейме – Фанурий в окружении воинов, мучающих его и побивающих камнями.

На третьем клейме показаны еще более жестокие мучения – воины повергли его на землю и наносят ему удары палками. Фанурий молится за своих мучителей.

На четвертом клейме - святой Фанурий брошен в темницу и его мучители терзают его железными орудиями. Воин Христов терпеливо переносит страдания, его взор обращен к Богу.

Пятое клеймо – святой предстоит перед жестоким тираном после перенесенных пыток: он вновь исповедует свою веру. Весь его облик свидетельствует о непреклонности в отстаивании истины. Он не отступает перед угрозами и запугиванием.

Шестое клеймо – он вновь в заточении и, воздев руки, смиренно молит о ниспослании Божией помощи, чтобы претерпеть ему все страдания до конца.

На седьмом клейме – святой изображен в темнице в растерзанных одеждах, весь израненный. Вокруг него мучители с зажженными свечами, истязающие его тело. Святой Фанурий изображен спокойным и всей душой преданным Господу.

На восьмом клейме изображена еще одна сцена страданий: огромный валун придавил тело мученика. Вокруг него дикие звери, готовые, казалось бы, растерзать его, но святость и благодать Божия укрощают их, и, окружив камень, они стараются помочь святому.

Девятое клеймо – святой Фанурий на пути к небесной славе. Он не отвергся от Христа, и Господь укрепил Своего воина. Он стоит перед идолами, держа в руках горящие угли, но при этом отказывается принести жертву ложным богам. Злокозненный сатана, изображенный в верхней части иконы, посрамлен. Он так и не сумел сломить христолюбивого юношу.

На десятом клейме изображена духовная победа святого – он стоит выпрямившись во весь рост, руки воздеты к небесам, спокойный лик озарен божественным светом.

На одиннадцатом клейме показано, как вокруг Фанурия бесчинствует беснующаяся толпа мучителей, выламывающих ему кости. Сила, дарованная от Господа, помогает юноше стойко переносить ужасные страдания.

И на двенадцатом клейме – завершающий этап страданий и конец его мученичества. Святого Фанурия живым предают огню: святой изображен стоящим на горящих поленьях, весь охваченный пламенем. И здесь, претерпевая последнее мучение, он остается спокойным и невозмутимым, он в молитве обращается к Тому, Кто Сам претерпел великие страдания – к Иисусу Христу, благодарит за великий венец мученичества и прославляет Бога.

Вглядываясь в икону, можно предположить, что святой Фанурий родился в благочестивой семье и был воспитан в христианском духе. Фанурий, скорее всего, получил достаточное образование, чтобы занять должность военачальника. Он принял мученический венец, по всей вероятности, в первые века христианства (II-III вв.), о чем свидетельствует характер пыток, которым его подвергали. Перенеся страшные страдания за Христа, св. Фанурий обретает венец мученика. Почитание этого святого было повсеместным. Судя по иконописному изображению, Фанурий пострадал за Христа в молодом возрасте. Икона дает достаточно сведений, чтобы составить образ великого поборника веры и страстотерпца.

После того, как благочестивый митрополит Нил благоговейно принял и внимательно осмотрел икону, столь чудесно сохраненную среди городских развалин, он совершил молебен святому мч. Фанурию и Литургию. Тогда же владыка Нил вознамерился восстановить храм на том месте, где была обретена икона, для чего отправил специальное посольство к правителю острова, испрашивая разрешения на строительство. Но правитель разрешения не дал. Тогда владыка, не убоявшись трудностей дальнего пути, поехал в Константинополь и добился у самого султана разрешения на возведение храма. По возвращении на Родос он восстанавливает храм святого Фанурия на том самом месте, где были когда-то развалины старого храма и где обрели икону. Храм сохранился до наших дней и принимает множество паломников, притекающих поклониться чудотворной иконе мч. Фанурия.

Неисчислимы чудеса святого Фанурия. Все обращающиеся к его помощи и предстательству всегда получают просимое, если только это желание не противоречит воле Божией. Вот одно из таких чудес.

Во времена, когда остров Крит находился под властью венецианцев-католиков, православным архиереям не дозволялось там совершать богослужения, а только католическим. Когда умирал православный владыка, поставлять нового не разрешалось. Все это делалось для того, чтобы православные со временем остались бы без своих пастырей, и для них не было бы иного выхода, как перейти в католичество. Поэтому на Крите все те, кто выбирал путь священства, должны были отправляться на соседний остров Кифиру, находящийся между Пеллопонесом и Критом, чтобы получить хиротонию от православного архиерея.

Так, однажды, три диакона с Крита прибыли к митрополиту Кифиры на иерейскую хиротонию. Владыка их радушно принял, совершил хиротонию и отправил на родину, пожелав верно служить страждущему критскому народу. На обратном пути их корабль захватили разбойники-агаряне. Всех пассажиров доставили на остров Родос и там продали в рабство другим агарянам.

Три священника безутешно скорбели о своем несчастье, жизнь их была тяжелая, каждый день трудились они, не покладая рук, у своих иноверных хозяев. Однажды, услышав, что на Родосе есть чудотворная икона святого Фанурия, обретенная здесь же, на этой земле, они стали с верой и со слезами просить новоявленного угодника Божия освободить их от уз и ужасных страданий рабской жизни. Они жили в разных местах, и каждый усердно молился о даровании свободы. В конце концов, по Промыслу Божию, всем троим хозяева разрешили посетить храм и приложиться к иконе мученика. Узники со слезами молили святого освободить их от агарянского рабства, чтобы им сподобиться послужить Господу.

Мольбы священников были услышаны, и в ту же ночь святой Фанурий явился агарянам-хозяевам и приказал им освободить узников. Рабовладельцы, вместо того, чтобы внять гласу Божию, сделали прямо противоположное: связали рабов цепями, подвергли их ужасным побоям в полной уверенности, что ночное видение было результатом ворожбы.

На следующую ночь мч. Фанурий явился трем иереям и сам освободил их от уз, пообещав, что на следующий день вызволит их и из плена. Ночью он вновь явился агарянам и, в гневе за их преслушание, сказал: «Если не выпустите завтра трех священников – своих рабов, то увидите силу Господа!»

Утром агаряне и все члены их семей лишились зрения, а кроме того, никто из них не мог пошевелить ни рукой, ни ногой, они оказались парализованными. Тогда все их родственники собрались на совет и стали думать, как избавиться от постигшего их страшного несчастья. В результате решили допросить узников. Когда тех привели, то хозяева стали взывать к ним о помощи. «Сами мы помочь вам ничем не можем, - последовал ответ, - но помолимся ко Господу, и Он совершит то, чему должно свершиться».

На следующую ночь святой Фанурий явился во сне агарянам и сказал: «Если не отпустите священников, как вам было сказано, если не принесете письменное уведомление об их освобождении в мой храм – останетесь неисцеленными». Испуганные хозяева написали каждый по письму, в котором подтверждали свое решение даровать свободу трем своим рабам-священникам. Посланные от них слуги положили письма у иконы святого. И – о чудо! Не успели гонцы вернуться, как трое агарян и члены их семей совершенно исцелились и вновь стали зрячими. В изумлении от случившегося чуда они не только освободили священников, но и дали им денег, чтобы те смогли добраться до родного Крита.

Бывшие рабы – православные иереи – поспешили в храм Божий и со слезами благодарили мч. Фанурия за чудо своего освобождения. Перед отъездом они сделали список с иконы и повезли его с собой на Крит. Здесь, на своей родине, они непрестанно славили святого Фанурия, служили ему молебны.

И по сей день у иконы совершается множество чудес. Мученик Фанурий незамедлительно помогает тем, кто призывает его с верой и благоговением. Обычно ко святому обращаются в тех случаях, когда пропала какая-либо вещь, просят «явить» ее, подсказать выход из сложной ситуации, а также «явить здравие» болящему, или просто что-то или кого-то найти: работу, жилье, суженного и т.п.

Это мужское имя довольно распространено среди греков, а иконы святого Фанурия есть во многих храмах в разных частях Греции. Память мч. Фанурия совершается по всей Греции 27 августа – в день обретения иконы.

Почитание святого Фанурия породило в народе разного рода благочестивые обычаи, среди которых и выпекание на праздник так называемого «пирога святого Фанурия», или по-гречески «фануропитты» (оливковое масло, мука, корица, сахар и вода - основные компоненты). Пирог готовят накануне дня памяти святого. Его делают небольшим, круглым по форме, напоминающим артос. После богослужения его разрезают на части и раздают верующим. Такой пирог пекут и в те дни, когда заказывают молебен святому.

Joomla Templates: from JoomlaShack